اخبار
کد خبر : 10059 ۱۳۹۹/۰۲/۲۵   ۲۰:۵۴:۳۱

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی:
روزمرگی مدیران استانی قابل تامل است

 

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: نکته قابل تامل روزمرگی مدیران استانی است.

به گزارش نای قلم، علی اکبر گروسی در یکصد و یازدهمین جلسه شورای قضایی و برنامه ریزی دادگستری و سازمان‌های تابعه استان که با حضور نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: باید مدیران از روزمرگی در آیند و این نیازمند حمایت شما منتخبان است که مدیران قوی را ابقاء و مدیران قوی‌تر را ارتقاء دهید تا مدیران سالم به خدمت رسانی خود ادامه دهند.

وی اضافه کرد: مشکلی دیگر که دادگستری وجود دارد فاصله بین جرم و اعلام جرم هست، متاسفانه از طرف نهاد‌ها و ارگان‌های متولی دیر اعلام جرم می‌شود که نمایندگان مجلس می توانند در این زمینه ما را مساعدت کنند.

گروسی به فراهم بودن زمینه‌های توسعه در استان اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی بیش از هر استانی نیاز به وحدت و همدلی دارد و ما مسئولان استان آذربایجان غربی باید در جهت رشد و توسعه این استان که مردمی انقلابی و شهید پرور و دارای فارغ التحصیلان جوان و با انگیزه است برنامه ریزی لازم را بکنیم تا بتوانیم این استعداد‌ها و توانایی‌ها را در جهت رشد و توسعه استان آذربایجان غربی بکار ببندیم.

رییس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: زمینه سرمایه گذاری چه داخلی و چه خارجی در استان فراوان است و ما باید اولویت خود را به دعوت و جذب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این استان قرار دهیم.

وی اذعان کرد: قوه قضاییه در اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید و حمایت از تولیدکنندگان تمام توان خود را به کار بسته و ما نیز در استان تلاش خود را به رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان بکار بسته ایم به طوری که بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان را در جلسات شورای پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حل کرده ایم و حتی علی رغم شرایط کنونی یعنی شیوع ویروس کرونا این تلاش‌ها تعطیل نشده و سعی کرده ایم که مشعل تولید در استان روشن بماند چرا که اعتقاد ما این است که نباید هیچ کارگاهی بسته و هیچ کارگری بیکار شود چرا که بیکاری دارای نتایج سوء در جامعه است.

رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: تمام ارکان کشور مجری قوانین مجلس شورای اسلامی هستند و مجلس شورای اسلامی کانون کارشناسان و نخبگان در امر قانونگذاری است و بنا به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) مجلس عصاره فضائل ملت است، قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی سرنوشت کشور را تعیین می‌کنند.

گروسی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی می‌تواند با تصویب قوانین سعادت بخش جامعه را به رشد و پیشرفت سوق دهد، به همین دلیل اکنون که انتخابات با تمامی فراز و نشیب‌های خود پایان یافته است، فصل کار و تلاش فرا رسیده و شما نمایندگان منتخب می‌بایست به وظایف و تکالیف خود در قبال مردم چه آن‌هایی که به شما رای داده اند چه آن‌هایی که رای نداده اند عمل کنند، چرا که نمایندگان مجلس وکلای تمام ملت ایران هستند و وظیفه اصلی و مهم نمایندگان قانونگذاری است.

وی در ادامه با ستودن تلاش کارکنان دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی گفت: در ماه‌های پایانی سال ۹۸ در اجرای دستورات ریاست قوه قضاییه در مورد تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و مسن، کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان آذربایجان غربی با شروع کار جهادی و شبانه روزی خود توانستند ۷۷ درصد از پرونده‌های مسن را مختومه نمایند و اوقات رسیدگی اکنون به روز و متناسب گردیده است.

گروسی افزود: با شمول رافت اسلامی و اعطای مرخصی به حدود پنج هزار نفر از زندانیان واجد شرایط سعی شد که این زندانیان در این ایام در کنار خانواده‌های خود باشند که تعداد زیادی از این زندانیان در این ایام مشمول پایان محکومیت شده و دیگر به زندان بر نخواهند گشت و تعداد دیگر فرصتی برای جلب رضایت شکات خود بدست آورده اند که با اخذ رضایت از شکات خود این دسته از زندانیان نیز آزاد خواهند شد.

در این جلسه قاسمی معاون برنامه ریزی دادگستری استان آذربایجان غربی به ارائه آمار و عملکرد دادگستری در سال ۹۸ پرداخت و گفت: با وجود تمامی کمبود‌ها از جمله نیروی انسانی و فضای فیزیکی، دادگستری استان آذربایجان غربی رتبه دوم کشوری را از لحظ تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و رتبه سوم کشوری از لحاظ اجرای پابند الکترونیک داشته است.

وی ادامه داد: در مورد اجرای مجازات جایگزین حبس در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد ۲۱۰ درصدی داشته و در سایر زمینه‌ها نیز از جمله ابلاغ الکترونیک حمایت از تولید کنندگان استانی و مبارزه با پرونده‌های کلان اقتصادی بسیار خوب عمل کرده است و توانسته است ۹۰ درصد برنامه‌ها ارائه شده از سوی قوه قضاییه را اجرا کند که این رقم نسبت به سال ۹۷ حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا