Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 10051 ۱۳۹۹/۰۲/۲۴   ۱۷:۰۵:۱۳

نگاه؛
چاره‌اي جز حمايت از اصلاح‌طلبي نداريم

 

هادی غفاری/ اصلاحات به‌دنبال تغيير وضعيت موجود به سود مردم، پيشرفت کشور و حرکت در مسير آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است.

اصلاحات چيزي نيست که مردم از آن رويگردان شوند. ممکن است عده‌اي با برخي از شخصيت‌هاي جريان اصلاحات مشکل داشته باشند و عليه آنها شعار بدهند، با اين وجود نفس اصلاحات به‌عنوان يک گفتمان و يک تفکر اجتماعي همچنان مورد پذيرش قاطبه اصلي مردم است.

در شرايط کنوني مهم‌ترين دغدغه جريان اصلاحات عدالت اجتماعي و حل مشکلات معيشتي مردم است. اين دغدغه‌اي است که مردم نيز از آن آگاه هستند. مردم همواره نسبت به وضعيت جامعه و دغدغه جريان اصلاحات آگاهي داشته‌اند. به همين دليل نيز برخلاف مصالح و منافع خود عمل نمي‌کنند و از جريان اصلاحات رويگردان نخواهند شد.

واقعيت نشان مي‌دهد و انتخابات متعدد هم اين مهم را نشان داده که اصولگرايان پايگاه رأي ثابتي دارند که اگر اتفاق خاصي رخ ندهد، همچنان همان پايگاه رأي را در اختيار دارند. در چنين وضعيتي اگر شرايط حضور اصلاح‌طلبان با همه توان در صحنه انتخابات 1400 فراهم شود، مردم نسبت به آينده کشور اميدوارتر خواهند شد.

اصلاح‌طلبان در سال‌هاي اخير اشتباهاتي داشته‌اند و نمي‌توان اين واقعيت را کتمان کرد. انسان جايزالخطاست و اين وضعيت درباره جريان اصلاحات نيز وجود داشته است.

در انتخابات ریاست جمهوری ما مقابل جرياناتي قرار داشتيم که تجربه مديريت‌هاي غيرعلمي‌شان را ديده بوديم و به همين خاطر از يک نيروي معتدل‌تر حمايت کرديم و گمان مي‌کنيم در آن مقطع تصميم صحيحي نيز اتخاذ شده است.

امروز اگر مي‌خواهيم نظام و ارزش‌هايش همچنان در مسير ترقي و تعالي حرکت کند، چاره‌اي جز حمايت از اصلاح‌طلبي نداريم. در شرايط کنوني اصلاح‌طلبان به فکر دوران پساروحاني هستند و شرايط به شکلي نيست که به آينده فکر نکنند. هدف اصلي اصلاح‌طلبان پس از دولت آقاي روحاني اين است که از يک گزينه صددرصد اصلاح‌طلب حمايت کنند، در نتيجه عدم ائتلاف و عدم حمايت از گزينه غيراصلاح‌طلب در دستور کار اصلاح‌طلبان قرار دارد.

نکته حائز اهميت اين است که احتمال عدم تائيد صلاحيت گزينه اصلاح‌طلب در انتخابات رياست‌جمهوري وجود دارد. در چنين شرايطي اصلاح‌طلبان به صورت صريح با مردم سخن خواهند گفت و عنوان مي‌کنند که گزينه نهايي ما فلان فرد بوده اما تاييد صلاحيت نشد و خودتان تصميم بگيريد که از چه کسي در انتخابات حمايت کنيد.

حُسن احمدي‌نژاد اين بود که مشکلات آن دوره به‌نام اصلاح‌طلبان تمام نشد. اتفاقاتي در انتخابات اخير رخ داده و افرادي وارد ليست اصلاح‌طلبان شده‌اند که به شکل‌هاي مختلف هويت اصلاح‌طلبان را خدشه‌دار کرده‌اند. نمايندگاني به‌واسطه حمايت اصلاح‌طلبان در مجلس حضور پيدا کرده‌اند که در بزنگاه‌ها و زماني که بايد ماهيت اصلاح‌طلبي به خود مي‌گرفتند، از اين کار خودداري کردند و رفتاري از خود نشان دادند که برخلاف اصول اصلاح‌طلبي بود.

به همين دليل معتقدم کساني که ليست اميد را تنظيم کردند و افراد غيراصلاح‌طلب را وارد ليست اصلاح‌طلبان کردند، بايد شفاف از مردم عذرخواهي کنند. ليست اصلاح‌طلبان بايد از کساني تشکيل شود که در هر شرايطي به اصول و قواعد اصلاح‌طلبي پايبند باشند و در بزنگاه‌ها به سود جريان اصلاحات و مردم تصميم‌گيري کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا