اخبار
کد خبر : 10047 ۱۳۹۹/۰۲/۲۴   ۰۹:۳۲:۵۱

معاون استاندار تاکید کرد؛
استقلال راه آهن آذربایجان غربی از آذربایجان شرقی

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی بر استقلال راه آهن استان از آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: این امر یکی از مصوبات این جلسه است که باید پیگیری های لازم در این خصوص انجام شود.

به گزارش نای قلم، بهنام شهدی در اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار کرد: برندسازی و تجاری سازی در سالی که به نام سال جهش تولید نامگذاری شده باید در اولویت برنامه ها باشد و در این راستا می توان امسال برای سیب اشنویه، فرش تکاب و عسل خوی برنامه ریزی و برندسازی کرد.

وی در ادامه لازمه این امر را استفاده از بازار سرمایه و بازار پولی برای تامین مالی عنوان و بر تسهیل بهره گیری از امتیازات و مزایای آن برای توسعه اقتصادی استان تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان تشکیل و اجرایی کردن برنامه عملیاتی برای تجارت فرامرزی و بررسی وضعیت، اصلاح روش ها و زیرساخت صادراتی با بازبینی وضعیت بازارچه ها و گمرکات، توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی، برگزاری جلسات برای بررسی مسایل و مشکلات زیرساخت های صادراتی در بازارچه ها و گمرکات از دیگر مواردی بود که شهدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه به آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه معادلات اقتصادی حاکم بر بازار اقتصاد جهان بعد از پساکرونا حتما تغییر خواهد کرد، گفت: باید توجه جدی به بازارهای هدف خصوصا استفاده از تجارت ترکیبی اوراسیا، تعیین مسیرهای کسب و کار صورت گیرد، همچنین به بحث گردشگری و توریسم و استفاده از ظرفیت ها و استعدادهایی موجود دراستان از جمله توریسم درمانی، اکوتوریسم و ژئوتوریسم، بوم گردی توجه شود و جزو برنامه های توسعه اقتصادی استان طرح ریزی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا