اخبار
کد خبر : 10045 ۱۳۹۹/۰۲/۲۳   ۲۲:۲۷:۲۱

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:
مراحل صادرات و واردات به روال عادی بر می گردد

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس و بسته شدن مرزها، تبادلات ورودی و خروج کالاها با مشکل مواجه شد و صادرات و واردات کالا به کشورمان نیز تا حدودی کاهش یافت ولی خوشبختانه با مذاکراتی که با کشورهای همسایه انجام شد مراحل صادرات و واردات به روال عادی بر می گردد.

به گزارش نای قلم، غلامرضا بابایی در جلسه توسعه تجارت استان اظهار کرد: با توجه به استقرار جغرافیای کشور در مسیر کریدور شرق به غربی این موقعیت برای کشور یک امتیاز محسوب می شود و به دلیل اینکه یک پنجم پایانه های مرزی کشور در استان آذربایجان غربی مستقر شده بخصوص مرز بین کشورهای ترکیه، آذربایجان و ارمنستان که دروازه ورود آسیا به اروپا محسوب می شود باید از این موقعیت نهایت استفاده را برد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تأکید کرد: قرار گرفتن استان در دروازه ورود به اروپا بهترین مزیت برای رسیدن به اهداف جهش صادراتی و در نتیجه آن جهش تولید است که لازمه آن ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای صادرات با حجم بالا است.

بابایی عنوان کرد: با توجه به عضویت کشور در اتحادیه اوراسیا و دسترسی از مرزهای استان به کشورهای عضو، آذربایجان غربی می تواند در عملی شدن تعهدات کشور، توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی و تبدیل استان به کاریدور تجاری و صادراتی نقش بسزایی ایفا کند و ارزش افزود زیادی برای استان ایجاد کند.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق جهش تولید و برای رسیدن به هدف مطلوب و مدنظر باید صادرات تولیدات داخلی که لازمه تولید است جهش یابد و لازمه جهش تولید جهش صادرات کالاهای غیرنفتی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا