اخبار
کد خبر : 10041 ۱۳۹۹/۰۲/۲۳   ۲۰:۵۱:۳۹

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات:
استارتاپ ها در بازار تثبیت نشده‌اند

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: استارتاپ ها شرکت‌ها و کسب و کارهای نوپایی هستند که هنوز در بازار تثبیت نشده‌اند.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی نژاد در نشست اظهار کرد: اغلب این کسب و کارها با فناوری‌های نوین و در بستر فضای مجازی پیوند خورده‌اند و در این بستر رشد می‌یابند و نیازمند حمایت هستند.

وی از بهره گیری تمام ظرفیت دستگاه ها برای رشد استارت آپ های حوزه ICT استان خبر داد و اضافه کرد: شرکت‌های استارتاپی در کشور حلقه واسط بین ایده و فناوری هستند و یکی از برنامه های مهم وزارت ارتباطات حمایت مادی و معنوی و به شکوفایی رساندن  این ظرفیت جامعه است.

جلیلی نژاد با اشاره به مشکلات استارتاپ ها و کسب وکارهای نوین دانش بنیان در جذب سرمایه و تأمین مالی، گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارها در این راستا ایجاد شبکه سرمایه‌گذاران است که این موضوع فقط با ورود یک توانمندساز بومی امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: با وجود ظرفیت‌های ارزشمندی که در پارک علم و فناوری، دانشگاه ها و دستگاه های دولتی وجود دارد می توان از جوانان این حوزه به نحو مطلوب حمایت کرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: هدف اصلی ما این است که از شرکت‌های استارتاپی واحدهای دانش بنیانی بسازیم تا بتوانند ضمن ایجاد اشتغال مولد و پایدار گام مهمی در راستای توسعه اقتصادی استان باشند.

جلیلی نژاد گفت: استفاده از ظرفیت سازمان نظام صنفی استان را برای راه اندازی یک سامانه خرید و فروش آنلاین برای ارئه تولیدات و همچنین و حمایت پارک علم و فناوری و دانشگاه آزاد استان بعنوان شتابدهنده برای استارت آپ های بومی و ایجاد مکان فیزیکی برای آنها توسط اداره کل پست استان برای رشد این بخش ار جامعه در گام اول مطلوب است.

در این جلسه که با حضور مدیر کل ارتباطات، مدیر کل پست، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای، معاون پارک علم و فناوری و رئیس مرکز رشد دانشگاه ارومیه برگزار شد، تمام حاضران آمادگی خود را برای حمایت همه جانبه از استارت آپ های استانی اعلام کردند.

مدیرکل پست آذربایجان غربی نیز با اشاره به اختصاص محل برای استارت آپ ها و کسب و کارهای نو پا عنوان کرد: اعتباربخشی به فعالیت استارت آپ ها و حمایت از فعالیت آنها برای رشد در عرصه ICT استان و گسترش فرهنگ استفاده از تجارت الکترونیک از اهداف این کار است.

مجید فرخی افزود: نکته حائز اهمیت این است که استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند یاری دهنده اداره کل در بخش توزیع مرسولات باشند و ما نیز در بخش لجستیک فعالیت آنها کمک حالشان می شویم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا