Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1003 ۱۳۹۴/۰۸/۲۴   

برپایی 500 نمایشگاه کتاب دانش آموزی در مدارس استان

 * تعداد 500 کتابخانه کلاسی به کتابخانه های کلاسی استان اضافه مي‌شود

معاون پرورشی و امور فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: همزمان با سراسر کشور، 500 نمایشگاه کتاب دانش آموزی در مدارس استان برپا می شود.

به گزارش ناي قلم، قدرت اله قاسمی در گفت‌وگويي اظهار كرد: همزمان با سراسر کشور در هفته کتاب جمهوری اسلامی که از 24 تا 30 آبان می باشد، برنامه های متنوعی در مدارس استان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره برگزاری 500 نمایشگاه در سطح مدارس استان در قالب طرح ملی «50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه» خاطر نشان ساخت: در هجدهمین دوره این طرح، دانش آموزان مقاطع مختلف با کتاب های متنوع، متعدد و متناسب با سنشان آشنا شده تا زمینه گرایش به مطالعه و کتابخوانی در بین نسل آینده ساز فراهم گردد.

معاون پرورشی و امور فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: کتب ارائه شده در نمایشگاههای کتاب دانش آموزی با تخفیف 20 درصد در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: امسال در جهت فراگیر ساختن امر مطالعه در بین دانش آموزان سرمایه گذاری ویژه ای در ارتباط با توسعه و تقویت کتابخانه های کلاسی مقطع ابتدایی صورت گرفته است؛ بر این اساس با همکاری و مساعدت سازمان توسعه و تجهیز مدارس استان به تعداد 500 کتابخانه کلاسی به کتابخانه های کلاسی استان اضافه خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه در جهت تجهیز این کتابخانه اعتباری به ارزش 500 میلیون ریال هزینه شده است؛ تصریح کرد: تجلیل از مولفان دانش آموز و همکاران فرهنگی در سطح مناطق، بازدید از کتابخانه های عمومی در سطح شهرها و مناطق از دیگر برنامه های این هفته می باشد.

وی از برگزاری جشن کتاب با عنوان «یک دانش آموز یک کتاب» در استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح هر دانش آموز یک جلد کتاب به کتابخانه آموزشگاه محل تحصیل خود اهداء می کند.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: سرانه کتاب استان سه و هفت دهم جلد به ازای هر دانش آموز می باشد که کمتر از میانگین کشوری می باشد.

معاون پرورشی و امور فرهنگی آموزش و پرورش استان اذعان داشت: بیش از دو سوم مدارس استان فاقد امکانات مطلوب کتاب و کتابخانه ای می باشد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا