اخبار
کد خبر : 10016 ۱۳۹۹/۰۲/۲۰   ۱۸:۵۲:۳۸

امروز؛
رزمایش کمک مومنانه و اهدای جهیزیه به نیازمندان برگزار شد

 

مراسم آغاز مرحله دوم رزمایش «کمک مومنانه» با حضور فرماندهان ارشد نظامی در منطقه و مسئولان استانی آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش نای قلم، جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا از توزیع یک هزار و 500 سری جهیزیه توسط سپاه شهدا در ۲۷ شهر استان های آذربایجان غربی و کردستان خبر داد.

به گزارش نای قلم، سردار مجید ارجمندی فر در این مراسم اظهار کرد: یک هزار و 500 سری جهیزیه توسط سپاه شهدا اهدا شد که ۵۰۰ سری آن در کردستان و یک هزار سری دیگر در آذربایجان است و در مجموع ۲۷ شهرستان از این اقدام خیرخواهانه مؤمنان و سپاه شهدا بهره مند شدند.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۲۵۰ هزار بسته معیشتی ماه رمضان شامل روغن، کیسه برنج، خرما، چای و سایر اقلام خوراکی طی دو مرحله تقدیم مردم محروم استان شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی نیز در این برنامه، گفت: مردم و مسئولین آذربایجان غربی با لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب، در قالب رزمایش مواسات و کمک مومنانه کار بزرگی را انجام دادند و ان شاالله که شاهد تداوم این حرکت باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی، تاکید کرد: اگر همانطور که امام سجاد (ع) در یکی از ادعیه فرموده اند، تنها زبان ما روزه نباشد بلکه تمام اعضا و جوارح ما روزه باشند و به جای معصیت الهی کارهایی را انجام بدهند که مورد رضایت خداوند تبارک و تعالی است و فکر می کنم اگر این دعا را رعایت کنیم، ان شاالله روزه ما قبول خواهد بود و رمضان ما رمضانی خواهد بود که خدای تبارک و تعالی خواهد پسندید.

فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی نیز در سخنانی گفت: همزمان با میلاد با سعادت کریم اهل بیت (ع) شاهد اجرای مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در آذربایجان غربی هستیم و در این راستا یک هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه تقدیم زوج های تازه ازدواج کرده محروم آذربایجان غربی می شود و شاهد توزیع ۵۰هزار بسته معیشتی که از طریق سازمان بسیج مستضعفین و قرارگاه حمزه و سپاه شهداء تهیه شده اند خواهیم بود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری، افزود: در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه، ۲۰۰ هزار بسته اقلام معیشتی در میان خانواده هایی که بواسطه شیوع کرونا دچار زیق معیشتی شده بودند توزیع شد و ان شاالله در دهه سوم ماه مبارک رمضان شاهد مرحله سوم این رزمایش خواهیم بود.

وی تصریح کرد: من دست همه مردم غیور این استان را که مردانه پشت سر ولی فقیه هستند و خواهند بود و شبانه روز مدافعین مرزهای سرزمین عشق و دلداگی و ولایت هستند را می بوسم و مقام ارزشمند این مردم را تکریم می کنم.

در ادامه، استاندار آذربایجان‌غربی هم بیان داشت: تا کنون در راستای لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب و در قالب رزمایش کمک مومنانه، ۳۰۰هزار بسته معیشتی در آذربایجان غربی توزیع شده یا آماده توزیع است.

محمدمهدی شهریاری افزود: کار بزرگی در این استان انجام شده که امیدوارم بتواند بخشی از مشکلات خانواده هایی که بواسطه شیوع کرونا دچار مشکل شده اند را جبران بکند.

وی افزود افزود: اعتبارات برای تهیه ۱۵۰هزار بسته معیشتی دیگر تامین شده که ان شاالله در آینده نزدیک شاهد تهیه و توزیع آن ها خواهیم بود، مشمل بیکاری کارگران و کاهش توانایی اقتصادی با همت مردم و مسئولین به حداقل رسیده و در راستای حمایت بیشتر از کارگران و واحدهای تولیدی، ۷۵ هزار میلیارد ریال اعتبار کمکی برای واحدهایی که کارگران خود را در ایام قرنطینه و اوج بیماری کرونا حفظ کرده باشند با سود ۱۲ درصد اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا