اخبار
کد خبر : 10013 ۱۳۹۹/۰۲/۲۰   ۰۸:۵۰:۵۳

سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان خبر داد؛
آماده باش منابع طبیعی برای جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی در عرصه های ملی

 

سرپرست اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی از آماده باش کامل نیروهای یگان و منابع طبیعی برای جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی در عرصه های ملی خبر داد.

به گزارش نای قلم، هادی قاسمی در نخستین جلسه پیشگیری از آتش سوزی های احتمالی در عرصه های ملی استان اظهار کرد: با توجه به بارش های خوب در سطح استان و سرسبزی مراتع و پوشش گیاهی مطلوب عرصه های منابع طبیعی در ماه های پیش رو باید همه نیروهای یگان حفاظت و منابع طبیعی در آماده باش کامل قرار گیرند و هماهنگی های لازم با مسئولان شهرستان ها برای آگاهی دهی و اطلاع رسانی صورت پذیرد.

وی افزود: تمام ادارات ستادی از جمله ادارات ترویج و روابط عمومی تمهیدات لازم را برای اطلاع رسانی باید انجام دهند و قبل از وقوع هر گونه اتفاق در عرصه های ملی، اطلاع رسانی وسیع و فراخوان عمومی برای عموم مردم استان داشته باشند.

قاسمی ادامه داد: مهمترین مولفه در برخورد با حوادثی همچون آتش سوزی در جنگل ها و مراتع، اطلاع رسانی و ایجاد بستر مشارکت مردمی است که در واقع محور پیشگیری از حریق در این دو مقوله خلاصه می شود.

وی با بیان اینکه تامین تجهیزات مورد نظر یگان حفاظت باید در اسرع وقت برآورد شود تا با تخصیص اعتبارات لازم نسبت به تهیه آنها اقدامات لازم انجام گیرد، تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به قرار گرفتن جنگل های استان در شهرستان های سردشت و پیرانشهر تا حد توان امکانات لازم در این دو شهرستان متمرکز شده است ولی این به معنی کافی بودن آن نیست چرا که با توجه به گستردگی عرصه های جنگلی هم از نظر نیروی انسانی و هم از نظر تامین امکانات لازم باید با دستگاه های ذیربط هماهنگی های لازم انجام شود.

گفتنی است آذربایجان غربی دو میلیون و 750 هزار هکتار عرصه ملی دارد که از این مقدار 101 هزار هکتار در شهرستان های پیرانشهر و سردشت عرصه جنگلی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا