Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 10005 ۱۳۹۹/۰۲/۱۸   ۱۹:۳۰:۲۹

مدیر کل بیمه سلامت استان خبر داد؛
669 میلیارد تومان؛ هزینه های درمان بیمه شدگان در آذربایجان غربی

 

گسترش صنعت بیمه از جمله رویکرد دولت های مردم محور، مشارکت گرا و مردم سالار برای دستیابی به سلامت پایدار در جامعه است، چرا که با تعمیم آن تمام جنبه های زندگی انسان از سطح فردی گرفته تا اجتماعی تحت پوشش قرار می گیرد.

بدون تردید صنعتي شدن جوامع‌، تغییر سبک زندگی و فرهنگ‌ها انسان‌ها را دچار تغییر و تحول كرده است‌، اين تحولات ضمن اینکه منتج به نتایجی مانند پيشرفت‌هاي تكنولوژي‌ شده، عوارضي نظير افزايش استرس‌، آلودگي محيط زيست‌، آلودگي صوتي‌، عدم تحرك را در پي داشته است‌ كه هر يك از اين عوامل تهديدي براي سلامتي افراد جامعه به شمار مي‌روند و لزوم مراقبت‌هاي بهداشتي و درماني را بيش از پيش متوجه اين جوامع مي‌كند و از طرفي در صورت بروز يك وضعيت نا‌بهنجار اجتماعي نظير ناراحتی های جسمی و روانی‌، حوادث هنگام كار‌، معلوليت و يا عوامل طبيعي ديگر مانند كهولت سن و .... كاهش‌هاي اساسي در درآمد افراد اتفاق مي‌افتد كه جبران آن به تنهايي از عهده افراد خارج است‌.

از این روست که بیمه درمان یکی از مهمترین شاخه های صنعت بیمه به شمار می آید و این اهمیت از آنجاست که سلامت، ترقي‌، رشد و تعالي جوامع بستگی به انسان های سالم دارد تا جاییکه امروزه اميد به زندگي و سطح پوشش بيمه درماني و ضريب نفوذ آن از جمله شاخص‌هاي توسعه‌يافتگي جوامع به شمار مي‌رود‌.

با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد و با توجه به اهتمام‌، استراتژي و رويكرد سلامت محور دولت در راستاي اجراي ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه و سياست هاي ابلاغي فرصت ممتازي فراهم شد ‌تا آحاد مردم از مزاياي بيمه سلامت بهره‌مند شوند‌.

لذا اجراي طرح بيمه همگاني سلامت رايگان از ارديبهشت سال 1393 آغاز شد‌، كه با اجراي اين طرح تمام افراد فاقد پوشش بيمه درمان ساكن در شهرهاي بالاي 20 هزار نفر جمعيت (‌روستاييان‌، عشاير و ساكنين شهرهاي زير 20 هزار نفر) نسبت به ثبت‌ نام خود اقدام کردند.

امروز بیمه سلامت با پنج صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان، از مجموع بیش از سه میلیون و 286 هزار نفر جمعیت استان حدود یک میلیون و 873 هزار نفر را تحت ‌پوشش خود دارد.

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: بحث سلامت یکی از خدمات پایه‌ای دولت‌ تلقی می‌شود و بیشترین کاربری و دامنه فراگیری را در حوزه سرویس‌های عمومی حوزه سلامت دارد.

نادر نانبخش اضافه کرد: در راستای تحقق اهداف استراتژیک سازمان در خصوص استقرار سازمان الکترونیک، طرح استحقاق سنجی و حذف دفاتر بیمه سلامت در استان در حال اجراست.

وی هدف از اجرای طرح را تسهیل در امور پذیرش، بستری و ترخیص بیماران، رفع همپوشانی، مدیریت بهینه منابع و مصارف و ارتقاء کیفیت خدمات عنوان کرد و افزود: با استقرار سازمان الکترونیک و دستیابی به اطلاعات در بستر IT می توانیم تجزیه و تحلیل صحیح تری از اطلاعات و داده ها داشته باشیم و این اطلاعات کمک خواهد کرد تا بتوانیم منابع را بهتر مدیریت کنیم و خدمات با کیفیت و مطلوبتری به بیمه شدگان ارائه دهیم.

به گفته نانبخش، طرح استحقاق سنجی در مراکز بستری دولتی – دانشگاهی و بیمارستان و مراکز بستری بخش خصوصی به غیر از بیمارستان امام رضا، ارتش و عارفیان اجرا می شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: برای ۹۷ درصد افراد بستری شده در بیمارستان های استان استحقاق سنجی الکترونیکی انجام شده است.

*اجرای طرح استحقاق سنجی در موسسات سرپایی بخش خصوصی

وی طرح استحقاق سنجی در موسسات سرپایی بخش خصوصی را نیز از جمله اولویت های بیمه سلامت در سال جاری عنوان کرد.

مدیر کل بیمه سلامت استان تصریح کرد: طی سال گذشته ۸۸ هزار پرونده بستری یعنی ۳۱ درصد نیز به صورت الکترونیک تبادل شده است.

نانبخش در خصوص نسخه نویسی الکترونیک نیز گفت: تا پایان اردیبهشت ماه تمام شهرستان های استان زیر پوشش طرح نسخه نویسی الکترونیکی قرار می گیرند.

*اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در تمام شهرستان ها

مدیرکل بیمه سلامت استان ادامه داد: در سال گذشته در 9 شهرستان طرح نسخه نویسی الکترونیکی اجرا شد و در روزهای آینده این طرح در تمام شهرستان های استان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه نسخه‌نویسی الکترونیک شامل تجویز دارو، معرفی به مراکز آزمایشگاهی و رادیولوژی است، تصریح کرد: در سال گذشته از ۶۴۳ هزار نسخه صادر شده برای بیماران تحت پوشش بیمه سلامت بیش از ۹ درصد شامل بر ۵۵ هزار و ۵۰۰ نسخه الکترونیکی صادر شده است.

نانبخش با اشاره به اینکه پزشکان ۵۵٣ موسسه تشخیصی و درمانی استان با هدف حذف دفترچه‌های کاغذی در اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار و ۲۵۶ موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان است که نسخه نویسی الکترونیکی توسط ۸۲۳ موسسه انجام می گیرد.

وی اذعان کرد: در این سامانه به محض وارد کردن شماره ملی فرد بیمه شده، مشخصات وی نمایش داده شده و اعتبار دفترچه ارائه شده نیز اعلام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان‌ اظهار کرد: اگر دفترچه فرد مراجعه کننده دارای اعتبار باشد، حق ویزیت بیمه‌ای و در صورت نداشتن اعتبار دفترچه، حق ویزیت آزاد از فرد دریافت می‌شود.

وی با اشاره به اجرای آزمون وسع بیمه همگانی از سال گذشته تصریح کرد: تعداد ۴۸ هزار و ۶۲۱ سرپرست خانوار متقاضی ارزیابی آزمون وسع هستند که از این تعداد آزمون ارزیابی نزدیک ۹۰ درصد افراد انجام شده و برای ۱۳۱ هزار و ۹۷ نفر نیز پیامک ارسال شده است.

نانبخش هزینه های درمان بیمه شدگان در آذربایجان غربی در سال گذشته را 669 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: هزینه های درمان بیمه شدگان بیمه سلامت استان در 98 حدود 445 میلیارد تومان در بخش دولتی- دانشگاهی و 136 میلیارد تومان هم بخش خصوصی و حدود 88 میلیارد تومان هم از سطح یک روستایی بود.

*پرداخت 90 درصد هزینه‌های درمانی بیماران کرونایی

وی با اشاره به اقداماتی که برای بیماران کرونایی انجام شده است، گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی این بیماران را سازمان بیمه سلامت پرداخت می کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان‌ اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت در راستای ارتباط مستمر و بی‌واسطه بین مردم و مسئولان سامانه ۱۶۶۶ را راه‌اندازی کرده است که این مرکز در دو سطح کارشناسان و پزشکان با حضور 50 کارشناس و شش پزشک، پاسخگوی سوالات روزانه مردم بود.

نانبخش گفت: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۲۰۰ تماس با دو شیفت در این سامانه تماس ثبت شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا